elsasmammamuu

Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

Vart får man inspiration?

Av Elin - 13 februari 2014 12:41

Jag försöker peppa mig själv! Jag försöker blicka framåt för att se att livet en dag kommer se bra ut!

Men vad gör man när man inte vet nånting längre?

Vad gör man när man inte finner tid, inte finner ork?


Jag hade motivationen till att göra upggifter till engelskan! Jag ville få det gjort. Men så fort jag sätter mig, då fattar jag ingenting! Läraren vill ha det på helt andra sätt än jag kan göra det, känns det som!

Och har jag problem nu, hur ska jag då klara högskola?

Men det är vad jag vill! Det är vad jag hoppas att jag ska göra! 

Men så kommer tankarna... Om jag nu lyckas klara engelskan men inte kommer in på högskolan... Vad gör jag då? Vad händer då?


Och sen är det det här sluta rökandet! Jag vill! Jag ska! Jag kan! Men med alla tankar och allt som jag tror ska sätta sig emot.. Det gör det bara jobbigare! 


Och sen är det hemmet... Det ska städas, det ska tvättas, det ska diskas, det ska lagas mat... Hur ska man hinna allt när ens dotter vill att mamma ska leka med!

Jag klarar inte att se tårarna i hennes ögon varje gång jag säger "inte nu gumman, mamma måste...."

Hur får man allt att gå ihop?

Hur klarar man timjobb, skola, arbetssökande, dotter och hemmet samtidigt?

Hur gör man?

Hur gör man för att inte känna att man är världens sämsta mamma?


Tårarna sprutar och jag vet inte vad som kommer hända... Om livet kommer bli som jag vill, eller om det är dax att tänka om...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 31 mars 2014 13:28

Ja herregud... Tiden räcker inte till! Jag har fått en praktikplats som jag ska vara på 40 timmar i veckan. Vilket betyder att det är ett heltidsjobb nästan. Bara uselt betalt... Sen har jag skolan som jag ska klara av oxå... Hur det nu ska gå. ...

Av Elin - 12 mars 2014 19:14

Mini E väckte mig innan 2 inatt av att hon hade kräkt ner hela sig och sin säng... Sen bajsade hon ner halva sig på det... Så tidigt på morronen och byta rent i två sängar och ställa lillan i duschen va inte det roligaste... Och skruttan grät massor ...

Av Elin - 9 mars 2014 19:03

Jaa, nu äre ett tag sen jag skrev här! Men har väl inte riktigt funnits lust, ork eller tid :P Jobb är det väl inte så mycket.. Men hoppas att det vänder snart och att jag kan få svar på alla mina jobbsökningar! Hatar att gå och känna att vi sk...

Av Elin - 13 februari 2014 10:57

Eller okej, jag erkänner, jag säger alltid dagis istället! Förskolan låter så... fint. Nått jag inte är alltså ;) Men jag är livrädd för hur det ska gå för min lilla skrutt på hennes dagis nu! För, innan jul var det problem med personalen så det ...

Av Elin - 11 februari 2014 14:57


Jag älskar att skriva, om allt mellan himmel och jord! Och eftersom folk inte tycker att jag bör/får skriva vad jag vill på fb så gör jag det här istället ;)   2013, jaa det va ett ganska värdelöst år... Bara massa skit! Elsa opererades, Elsa f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards